Kawasaki Z125 Forum banner
41 - 60 of 64 Posts
1. Jeśli wierzysz w fabryczny prędkościomierz, pomyślisz, że możesz jechać autostradą 60 mil na godzinę, nie przeszkadzając innym kierowcom
Jeśli nie możesz nadążyć za ruchem, przeszkadzasz kierowcom. Jeśli ograniczenie prędkości jest większe niż 50 mil na godzinę, jest to prawdopodobne. Nieważne, czy prędkościomierz wskazuje 63 lub 66 mil na godzinę, nadal blokujesz ruch.

2. Nie możesz w inteligentny sposób wprowadzać zmian w silniku i zębatkach, aby zoptymalizować osiągi dla swoich specyficznych potrzeb lub pragnień związanych z jazdą, jeśli twoje przyrządy pomiarowe cię okłamują.
Nadal zmieniasz tylko jedną zmienną. Prędkościomierz może nie być dokładny, ale jest precyzyjny. Nadal otrzymujesz pomiar względny.

3. Ten wątek dotyczy tego, "jak szybko jechałeś swoim Z125". Jeśli odpowiadasz na to pytanie, cytując swój kłamliwy prędkościomierz lub obrotomierz, kłamiesz wszystkim, którzy chcą poznać PRAWDZIWĄ odpowiedź na to pytanie. Jeśli mamy publikować kłamstwa, po co w ogóle zadawać pytanie?
To jest internet. Gdybym miał wierzyć we wszystko, co czytam, królowa Elżbieta jest kanibalem, ziemia jest płaska, a ja mam 1 miliard dolarów na koncie offshore, czekając na moje roszczenie.
 
Jako ktoś, kto zarabia na projektowaniu GPS, chciałbym również zobaczyć źródło tego. Wydaje się to szerokim uogólnieniem.

Prędkość maksymalna Z125 to 67(w przybliżeniu). Co tak naprawdę ma znaczenie, czy jedziesz 35 czy 32 MPH? Chyba że jeździsz jak idiota, nie zostaniesz zatrzymany... więc na czym polega problem?
Nie wierzę ani przez sekundę, że PRAWDZIWA prędkość maksymalna Z125 na równym terenie, bez wiatru z tyłu, wynosi 67 mph. Twój obrotomierz i prędkościomierz mogą ci to mówić, ale to nieprawda.

W motocyklu, który ma tak małą moc jak Z125:

- Nawet skromny wiatr z tyłu o prędkości 3 MPH ma OGROMNY wpływ, ponieważ różnica w mocy wymaganej do jazdy np. 60 mph w porównaniu do 57 mph wynosi faktycznie 15%!!

- Nawet jeśli MYŚLISZ, że droga jest "płaska", prawie zawsze NIE jest idealnie płaska, po prostu dlatego, że nie ma ekonomicznego uzasadnienia dla budowniczego dróg, aby płacić ogromne dodatkowe koszty, aby była idealnie płaska, gdy nachylenie 1 lub 2% nie stanowi problemu dla większości pojazdów. Dla Z125 nachylenie 1 lub 2% JEST jednak dużą sprawą. A najostrzejsze wzniesienia na autostradzie międzystanowej wynoszą, zgodnie ze standardami budowy międzystanowej, maksymalnie 5% z wyjątkiem przełęczy górskich. Te 5% wzniesienia wystarczą, aby znacznie spowolnić ciężarówki oraz samochody i motocykle o niskiej mocy. Znacznie spowolnią Z125. A większość dróg innych niż międzystanowe jest budowana zgodnie z o wiele luźniejszymi standardami nachylenia, przy czym niektóre nachylenia w naszym regionie sięgają 22%. Zatem droga, którą wizualnie postrzegamy jako "płaską", prawie na pewno ma w większości przypadków JAKIEŚ nachylenie.

- Jazda z pełnym gazem w dół niczego nie dowodzi o prędkości maksymalnej twojego motocykla. Jestem pewien, że jeśli pojedziesz w dół właściwej przełęczy górskiej, rzeczywiście możesz "osiągnąć ogranicznik obrotów", ale spróbuj tego na RÓWNEJ drodze. Nie będziesz nawet blisko z seryjnym Z125.

Miałem nadzieję znaleźć PRAWDZIWE informacje w tym wątku na temat tego, co Z125 może, a czego nie może robić, ale musiałem dojść do wniosku, że będę musiał przeprowadzić własne testy, za pomocą DOKŁADNYCH instrumentów, na drodze, torze lub pasie startowym, o którym WIEM, że został zbudowany "płasko" i kiedy faktycznie nie ma wiatru. To trzeba zrobić, gdy pojazd jest celowo zbudowany z bardzo słabym silnikiem.

Jim G
 
. . .

Nadal zmieniasz tylko jedną zmienną. Prędkościomierz może nie być dokładny, ale jest precyzyjny. Nadal otrzymujesz pomiar względny.

. . .
Definicja precyzyjnego:

pre·cy·zyjny
/prəˈsīs/Zgłoś
przymiotnik
oznaczony dokładnością i precyzją wyrażenia lub szczegółu.
"precyzyjne wskazówki"
synonimy: dokładny, precyzyjny, poprawny, szczegółowy, szczegółowy, wyraźny, jednoznaczny, określony
"precyzyjne pomiary"
(osoby) dokładny, precyzyjny i dbający o szczegóły.
"reżyser był precyzyjny w swoich pozycjach kamery"
synonimy: skrupulatny, ostrożny, dokładny, skrupulatny, punktualny, sumienny, szczególny, metodyczny, surowy, rygorystyczny
"dbałość o szczegóły jest bardzo precyzyjna"
używany do podkreślenia, że odnosi się do dokładnej i szczególnej rzeczy.
"w tym precyzyjnym momencie samochód się zatrzymał"
synonimy: dokładny, szczególny, bardzo, szczegółowy
"w tym precyzyjnym momencie samochód się zatrzymał"

Żartujesz sobie??? Wiadomo, że nasz prędkościomierz Z125 jest niedokładny o co najmniej 5 do 6%, A TAKŻE, że jest cyfrowy bez miejsc dziesiętnych, może wyświetlać tylko do najbliższej pełnej liczby całkowitej. Jest w NAJLEPSZYM razie "spójny" (w swoim błędzie), ale z pewnością nie precyzyjny! :)

Jim G
 
Jeśli ustawisz 2 Z125 obok siebie, gwarantuję, że jeden będzie szybszy od drugiego. Nie wszystkie silniki są zbudowane tak samo. To tanie motocykle i istnieje duża zmienność w procesie produkcyjnym.

Jeśli chodzi o jazdę po płaskiej powierzchni, bez wiatru z tyłu, na poziomie morza (zapomniałem o tym), w pełnym schyleniu, to tak, można stworzyć idealne warunki testowe... ale jak często jeździsz po pasie startowym lotniska?

Ale po co? Prędkość na prostej na motocyklu i tak jest głupia (SZCZEGÓLNIE na Z). Każdy może wcisnąć gaz do oporu i jechać motocyklem aż do odcięcia.
 
Definicja precyzyjnego:

pre·cy·zyjny
/prəˈsīs/Zgłoś
przymiotnik
charakteryzujący się dokładnością i precyzją wyrażania lub szczegółowości.
"precyzyjne wskazówki"
synonimy: dokładny, precyzyjny, poprawny, szczegółowy, szczegółowy, wyraźny, jednoznaczny, ostateczny
"precyzyjne pomiary"
(o osobie) dokładny, precyzyjny i dbający o szczegóły.
"reżyser był precyzyjny w swoich ustawieniach kamery"
synonimy: skrupulatny, ostrożny, dokładny, skrupulatny, punktualny, sumienny, szczególny, metodyczny, surowy, rygorystyczny
"dbałość o szczegóły jest bardzo precyzyjna"
stosowany w celu podkreślenia, że odnosi się do dokładnej i szczególnej rzeczy.
"w tym momencie samochód się zatrzymał"
synonimy: dokładny, szczególny, bardzo, szczegółowy
"w tym momencie samochód się zatrzymał"

Żartujesz sobie??? Wiadomo, że nasz prędkościomierz Z125 jest niedokładny o co najmniej 5 do 6%, A ponadto, będąc cyfrowym bez miejsc dziesiętnych, może wyświetlać tylko do najbliższej pełnej liczby całkowitej. Jest w NAJLEPSZYM razie "spójny" (w swoim błędzie), ale z pewnością nie precyzyjny! :)

Jim G
 

Attachments

Jeśli ustawisz obok siebie 2 Z125, gwarantuję, że jeden będzie szybszy od drugiego. Nie wszystkie silniki są zbudowane tak samo. To tanie motocykle i istnieje duża zmienność w procesie produkcyjnym.

Jeśli chodzi o jazdę po równej nawierzchni, bez wiatru z tyłu, na poziomie morza (zapomniałem o tym), w pełnym schyleniu, to tak, można stworzyć idealne warunki testowe... ale jak często jeździsz po pasie startowym lotniska?


Ale dlaczego? Prędkość w linii prostej na motocyklu i tak jest głupia (SZCZEGÓLNIE na Z). Każdy może wcisnąć gaz do oporu i jechać motocyklem do odcięcia.
Zgadzam się ze wszystkim lub z większością z tego. Powód mojego pytania o rzeczywistą prędkość maksymalną: Chciałbym wiedzieć, na których autostradach mogę faktycznie odważyć się jeździć tym motocyklem o niskiej mocy. Większość autostrad w naszym rejonie ma ograniczenie prędkości do 80 km/h = około 50 mil/h, a maksymalnie 90 km/h = około 56 mil/h. Tylko JEDNA autostrada ma wyższy limit (110 km/h = około 68 mil/h). Myślę, że Z125 może utrzymać 50 mil/h lub blisko tego, nawet na niektórych umiarkowanych wzniesieniach, w razie potrzeby używając 3 biegu. Ale nie sądzę, żebym mógł bezpiecznie jeździć po autostradzie z ograniczeniem prędkości do 60 mil/h, a zwłaszcza jeśli jest wiatr lub są jakieś wzniesienia, chyba że w jakiś sposób dodam więcej mocy do silnika.

Mam teraz wydech Graves Carbon Titanium, ale bez kontrolera AFR, więc wątpię, żebym miał jakąkolwiek korzyść poza wspaniałą ścieżką dźwiękową, dopóki nie będę mógł zmodyfikować AFR, aby dopasować go do przepływu powietrza z wydechu.

Uważam, że "luka" między ogranicznikiem obrotów 9800 obr./min a rzeczywistą mocą szczytową (7000 do 7500?) oraz przełożenia, które zapewniła Kawasaki, są intrygujące. Podejrzewam, że silnik Z125 zaczął jako mocniejszy silnik motocykla terenowego, do którego Kawasaki włożyło łagodniejszy wałek rozrządu dla Z125, ponieważ ich prawnicy absolutnie zawetowaliby pomysł pozwalania typowym młodym nabywcom na próbę pędzenia po ruchliwej autostradzie z prędkością 70 lub 80 mil/h na motocyklu o długości 5,5 stopy i wadze około 225 funtów z pełnym gazem.

Zatem myślę, że najłatwiejszym, najbezpieczniejszym mechanicznie i najtańszym sposobem na uzyskanie większej wydajności może być włożenie bardziej agresywnego wałka rozrządu z dopasowanym strojeniem ECU (być może wymiana procesora Aracer?) i faktyczne UŻYCIE większej części tego ogranicznika obrotów 9800 obr./min oraz fabrycznego przełożenia skrzyni biegów o wysokich obrotach i przełożeń zębatki napędu końcowego.

Ale najpierw muszę DOKŁADNIE wiedzieć, co MAM TERAZ, a to oznacza, że potrzebny jest dokładniejszy obrotomierz testowy (zamówiony już).

Jim G
 
Jak dokładny jest GPS do pomiaru prędkości?
Podobnie jak w przypadku pozycjonowania, dokładność prędkości GPS zależy od wielu czynników.

Rząd dostarcza sygnał GPS w kosmosie ze średnim globalnym błędem użytkownika (URRE) ≤0,006 m/s w dowolnym 3-sekundowym interwale, z prawdopodobieństwem 95%.

Miara ta musi być połączona z innymi czynnikami spoza kontroli rządu, w tym geometrią satelitów, blokowaniem sygnału, warunkami atmosferycznymi oraz cechami/jakością konstrukcji odbiornika, aby obliczyć dokładność prędkości danego odbiornika.
https://www.gps.gov/systems/gps/performance/accuracy/

To 6 mm na sekundę w przedziale 3 sekund.

W artykule, do którego podałeś link, powiedzieli, że użyli obwodu koła, naprawdę mam nadzieję, że zmierzyli odległość, jaką pokonuje maszyna podczas jednego obrotu opony (lepiej zmierzyć 10 obrotów). W przypadku gumy (lub dowolnej elastycznej opony) te dwa pomiary nie są równe. To nigdy nie zostało wyjaśnione. Zauważ również, że to badanie przeprowadzono 13 lat temu, więc w ciągu ostatnich 3 lat (nie mówiąc już o 13) tak wiele się zmieniło, że to badanie należałoby powtórzyć. Przetwarzanie matematyczne w tych starszych urządzeniach przenośnych nie było wspaniałe, z dużymi błędami zaokrąglania.

Osobiście używałem GPS w telefonie do sprawdzania prędkościomierza w samochodzie i jednocześnie przejechałem obok jednostki RADAR przy drodze, która wyświetla Twoją prędkość. Wszystkie były w rozsądnej zgodności. Również przed założeniem moich ponadgabarytowych opon zimowych do obecnego samochodu, nakładka prędkości GPS z mojej kamery samochodowej zgadzała się z prędkościomierzem w granicach +-1 mph przy prędkości od 65 do 70 mph, co stanowi błąd około 1 procenta między prędkościomierzem a GPS (i tylko odbiornikiem 1 Hz).

Ciekawe będzie przeczytanie, co Crakerjac ma do powiedzenia na temat tego artykułu.

Timery okrążeń 10 Hz deklarują dokładność do 1 metra, a przy normalnych prędkościach sprowadza się to do setnych części sekundy. Wystarczająco dokładne, że wiele osób nie używa już timerów okrążeń opartych na RF na większości torów (zwykle dodatkowa opłata i zwykle zabronione podczas „treningu”, gdzie nie ma wyścigów). Jeśli zamierzasz twierdzić, że jest tak duży błąd, powinieneś pozwać tę firmę, ponieważ możesz wygrać pozew zbiorowy https://www.aim-sportline.com/en/out-of-production/solo/index.htm
https://www.aim-sportline.com/en/out-of-production/solo/technical-specifications.htm

A jeśli naprawdę chcesz, możesz skorzystać z GPS i GLONAS dla większej dokładności z czymś takim https://www.pegasusautoracing.com/2018/035.pdf
 
Internet: Ponieważ kłótnia z rodziną przez 4 dni to za mało konfrontacji.
Doskonałe podsumowanie.:grin2:Uwielbiam, gdy naukowcy się nie zgadzają.
 
Miałem nadzieję znaleźć PRAWDZIWE informacje w tym wątku na temat tego, co Z125 potrafi, a czego nie, ale doszedłem do wniosku, że będę musiał przeprowadzić własne testy, za pomocą DOKŁADNYCH instrumentów, na drodze, torze lub pasie startowym lotniska, o którym WIEM, że został zbudowany "poziomo" i kiedy faktycznie nie ma wiatru. To trzeba zrobić, gdy pojazd jest celowo zbudowany z bardzo słabym silnikiem.

Jim G
Żartujesz, prawda?

Wyglądasz na absolutnie zafascynowanego wiedzą o DOKŁADNEJ prędkości, z jaką jedziesz, aby być na właściwej drodze z podaną prędkością, której nikt tak naprawdę nie przestrzega?
Więc jeśli w twoim wniosku o znalezieniu DOKŁADNEJ maksymalnej prędkości na Z, na równym podłożu, bez wiatru, to co?
Kiedy odkryjesz, że wynosi ona powiedzmy 60 mph, to jeździsz tylko po drodze 60 mph, gdy nie ma wiatru i jest ona równa?
Uważam tę dyskusję za śmieszną i sprzedaję swój motocykl z tego powodu.:surprise:
 
Ale masz tylną oponę 120/80, prawda?
Różnica w promieniu opony między oponą 120/70-12 a 120/80-12 wynosi około 12 mm = około 1/2 cala, co stanowi około 5,4% promienia opony, więc tak, to by w zasadzie "skorygowało" niedokładny prędkościomierz do prawidłowej prędkości.

A tak przy okazji, jestem pewien, że OP o tym wie, ale ta większa opona zmieniła również jego "przełożenie" o te same 5,4%, czyniąc je o 5,4% "wyższym" niż standardowe.

Jim G
 
41 - 60 of 64 Posts